lördag 29 augusti 2009

Vem dricker upp min kattmjölk?


Jaha..tänkte jag då kattluckan slog igen bakom mig, nu ska det sitta fint med lite torrfoder som sen avrundas med en skål kattmjölk...mums mums...det bästa på hela dagen när det landar i lilla magen...Men vad skådar jag då i ögonvrån...den där bruna pälshögen står med rumpen mot mig och huvudet nere i kattmjölks-skålen!Eh??!...hallå!...är det bara jag som reagerar på detta ..eller?..ska det vara så här?

Tydligen så är bara jag som tycker att det är galet...är ingenting heligt längre?Vart är vi på väg när man som hederlig och samvetsgrann (nåja) katt som bara vill att allt ska vara som vanligt..inte längre får ha sin kattmjölk ifred?Ursäkta mig..jag visste inte att detta var nya katt-kollektivet där vi alla ska bo ihop och dela på allt..nån har tydligen missat att delge mig den information...men visst ..jag köper det...men ro då hit de där runda torrfoders-bitarna som läggs upp på fat (?!..vad är det för fel på skålar?)till just den där bruna pälshögen då. Jag vill då snabbt klargöra att jag av en ren tillfällighet råkat få i mig några av dessa vid ett tidigare tillfälle...av misstag..så ni vet det. Att sen hela fatet (!) blev tomt kan jag inte rå för...vem räknar antalet torrfoder-bitar man äter?`..vem gör det?..not me!Jaha..då blev ingen kattmjöl idag då...suck....eller??...hmm...jag får ju helt enkelt göra matte uppmärksam på att MIN kattmjölk är i nån annans (pekar med framtass mot den bruna högen) mage så att jag får en ny ordentlig portion och den bruna högen får matte efter sig...hihi!

Nobody puts Socks in a corner...here I go again....I know why way around..sort of speaking...See you around..promise/Socks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar