söndag 14 februari 2010

Är lycklig...

Med spänd förväntan och inte visste vad som skulle hända ...skall Anton fångas eller inte....

Jodå han är som en klocka vid 11 tiden...mataren kunde enkelt stänga transportburen...och Anton sade inte ett pip...mataren lade en filt över och ringde mig med en gång...

Vi möttes upp utanför jourhemmet en halvtimme senare...:D

Jourhemmet hade fixat ett kanon gömställe...av en stor flyttkartong med en gosig handduk i...

Jag ställde transportburen framför gömställekartongen och med ett brak så smet han in i kartongen. Och lade sig längst in....och kikade på mig med stora ögon...lite undrandes vad har jag hamnat nu? Jag pratade lite med honom och blinkade....;)..Du kommer få det bra nu..min lille vän.....

Imorgon kommer första dygnsrapporten. Alla jourhem skickar en rapport efter första dygnet och det skall bli spännande om han hittat lådan..och t o m ätit...men troligtvis kommer han ligga i sitt gömställe några dagar och tillslut kommer Anton vara så hungrig att han måste komma ur gömstället och äta.

Maten står vid ingången till kartongen...och doftar...och skall locka Anton att provsmaka...

Mycket fjäsk kommer det bli och jag återkommer med första rapporten imorgon från jourhemmet...

Ikväll kommer jag somna gott då en katt till är inne...i värmen....

Ha det gott alla...hälsningar Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar